אני לדף והדף לי \\ ידידיה מאיר

ידידיה מאיר 3 Comment on אני לדף והדף לי \\ ידידיה מאיר

הרי ככל שמתקרבים לראש השנה וליום הכיפורים כולנו מחפשים זכויות. ואז גם מתחילים לקבל קבלות, כל מיני החלטות טובות, שלא תמיד קל לעמוד בהן. מה לעשות, משמעת עצמית זה עסק לא פשוט. אבל יש פתרון קסם: לימוד יומי קבוע, לפי תוכנית מסודרת, מצליח לנצח אפילו אנשים עם אפס משמעת עצמית. אל תשאלו איך אני יודע

ידידיה מאיר צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקטע הקצר הזה יכול לשנות את חייהם של כמה מהקוראים. 

בעצם, למה להיות כזה דרמטי? הוא יכול לשנות רק את האלול שלהם. גם זה דבר גדול, לא?

אני יודע שזה אולי לא רגיש מצידי להזכיר את זה עכשיו, כשרבים מכם קוראים את הטור בשיא חופשת הקיץ, אבל ביום חמישי הקרוב מתחיל חודש הרחמים והסליחות.

ושוב, סליחה שנפלתי עליכם באמצע האבטיח עם שופר. אבל באמת, בלי לחץ. יש לי מתווה שיסדר לכם את אלול ואת הימים הנוראים. 

הרי ככל שמתקרבים לראש השנה וליום הכיפורים כולנו מחפשים זכויות. ואז גם מתחילים לקבל קבלות, כל מיני החלטות טובות, שלא תמיד קל לעמוד בהן. מה לעשות, משמעת עצמית זה עסק לא פשוט. אבל יש פתרון קסם: לימוד יומי קבוע, לפי תוכנית מסודרת, מצליח לנצח אפילו אנשים עם אפס משמעת עצמית. איך אני יודע? אני כזה. או לפחות הייתי כזה, עד שגיליתי את הדף היומי. כן, גם אני קיבלתי על עצמי, בכל שנה מחדש, בזמן תפילת נעילה, קבלות טובות, ומה לעשות, לא תמיד הצלחתי לעמוד בהן לאורך זמן. אבל דווקא הקונספט הזה של הדף היומי – לימוד יומי ממוקד, עם התחלה אמצע וסוף – הצליח לשנות אותי.

השנה זה יוצא מושלם: ביום שלישי הקרוב, שלושה ימים לפני שמגיע חודש אלול הבא עלינו לטובה, מתחילים בדף היומי מסכת חדשה: מסכת קידושין. היא לא ארוכה במיוחד, לא קשה במיוחד, וכבר למדנו אותה בבית הספר. טוב, אני יודע שהמשפט האחרון גורם לחלק מכם רתיעה כי הוא מחזיר אתכם ללימוד הלא כיפי של בית הספר. אבל חברים, מה לעשות, התבגרנו, חלקנו כבר הורים לילדים בבית הספר, עד מתי נשתמש בתירוץ הזיכרונות הלא נעימים משיעורי גמרא של בית הספר או הישיבה התיכונית? צריך לגדול מזה ודי. 

וחוץ מזה, אז לא היו גמרות מנגישות. הכול היה באותיות שחורות צפופות כאלה שעשו כאב ראש. היום זה עולם אחר. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקנות גמרא מנגישה (עוז והדר, שוטנשטיין, או שטיינזלץ אם מספיק לכם ביאור קצר), או להיכנס לפורטל הדף היומי ולבחור שיעור וירטואלי בכל סגנון ובכל שפה, או להצטרף לשיעור באזור מגוריכם – וללמוד ביום שלישי את הדף הראשון של מסכת קידושין. דף אחד בלבד.

ואם יהיה לכם נחמד אז למחרת, ביום רביעי, תלמדו עוד דף. וכך גם ביום חמישי ושישי ושבת. ואז, עד י"ט במרחשוון אתם מסיימים את מסכת קידושין. איזה סיפוק זה יהיה להתבונן אחורה ולהגיד: השנה באמת השתניתי בחודש אלול. 

ומי יודע? אולי תחליטו להמשיך אל המסכת הבאה, ולזאת שאחריה. ואז לא רק האלול שלכם יראה אחרת אלא באמת כל החיים. 

והכול בזכות דף גמרא אחד ביום שלישי השבוע. בהצלחה. שנה טובה ומתוקה, גמרא טובה ומתוקה.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    לידיעתך המאור התורה הוא הלימוד ההבנה והחידוש . ספירת דפים והנסיון ללמוד מסכתות קשות כמו יבמות נדרים נידה כתובות קדשים וכו' בקצב של דף ליום תוך 45 דקות עד שעה הוא פתאטי ןחסר תוחלת וגוזר חיים של "עמרצות" על רבבות אנשים. מה שמאיר זו התורה הקדושה . צריך לספור שעות לימוד ואם ילמדו עמוד או סוגייה ביום במקום דף התורה תאיר הרבה יותר . אני לתורה [דודי] והתורה לי לא הדף. יש אנשים שהדף היומי נהפך להם לתפילה רביעית ……..

    1. זה תשובה של שוטה מופלג שכבר למד הרבה…
      תן ללמוד דף והמאור שבה יתן בליבו ללמוד יבמות נדרים וכו ולא לשוטט באתרים מפוקפקים ולכתוב דעות עמרצות…
      חחחח